Öne Çıkan Yayın

YAŞ OLDU 44 (2016 Versiyon)

Birazdan Okuyacağınız yazı anlamsız bir hayattan vazgeçme değildir... Sadece içimdeki bazı duyguları paylaşma isteğiydi... 44 Yaşıma gi...

8 Kasım 2018 Perşembe

#KenetlenBaskaGALATASARAYyok


Öncelikle eski bir çalışan olarak çalıştığım sırada şahit olup ya da duyduklarımı dedikodu gibi değil şu anda yaşananlara dair fikirlerimi paylaşıyorum. Bilmem anlatabildim mi? Yani görev yapılan sürede yaşananlar özellikle kişi özelinde değilse paylaşılmamalı…
Baskın seçim sonrası Dursun Özbek’in yerine gelen Mustafa Cengiz yönetimi, son derece iyi niyetli ve dobra olarak yoluna başladı. Ancak bu özellikler Galatasaray gibi büyük bir Dünya markasını yürütmek, senelerdir yaşadığı yönetim darbelerini bertaraf edip tekrar canlı hale getirmek için yeterli miydi? Sorusuna cevabın HAYIR olduğu kazandığı seçimlerde bile belli oldu. En zor dönemde aday olarak kendi ifadesiyle “TAŞIN ALTINA ELİNİ KOYAN” Cengiz Başkan en az bir dönemi daha hak ediyordu. Ama zaten yoğun bakımdaki Galatasaray Spor Kulübü hak ettiği ilgi ve tedavi yöntemlerine 2.MC döneminde ulaşamayacağına daha seçim ve mali genel kurulda anlaşıldı. Ama o mali genel kurulda görevini tam olarak yapmayan mali raporları ve bütçeleri okumayıp onaylayarak şu andaki birçok branştaki kaosa ortak olan üyeler en az yönetim kadar suçlu. Tabii ki durumun farkında olup her yerde durumu açıklamaya çalışan Galatasaraylı dostları tenzih ediyorum.
31 Mart 2018 günü yapılan Genel Kurul Bütçesi’nde Yurt Dışı Gideri 0 (sıfır) olan Sutopu, Tekerlekli Sandalye Basketbol Takımlarının Avrupa Kupaları’nda yer almasını nasıl bekliyordunuz?
Yıldız sporcularla ve teknik adamlarla çalışmak için ayrı yetenek, bilgi ve beceri gerekir… Hem bilgili olacaksın ama bu bilgiyi rahatsız etmeden doğru kullanacaksın. Dün gece de yazdım sporda 2 YARIM 1 TAM yapmaz… Bütçeden, maliyetten kurtaracağım diye Gomis’i satarsan hatta satmaktan beter duruma getirirsen her yerde zorlanırsın. Sadece gol atamamak değildir bu ACİZ YÖNETİM TARZI’nın ilanıdır. Sakın bana kimse “ABİ ADAM DA PARAGÖZDÜ!” demesin… Etrafınızda paragöz olmayan kaç kişi var? Herkes her şeye aynı reaksiyonu veremez. Adam futbolcu futbol oynasın diye para ödüyorsun. En azından ödemen gerekiyor. Ama onu ödememek, verilen sözleri yerine getirmemek için her şeyi yapmak! Kurumlarda süreklilik önemlidir. İmza ve söz hangi dönemde verilirse verilsin o SÖZ tutulmalıdır. Gelsin eski başkan ödesin DENMEZ!
Ünal Başkan da sözler verdi tutulmadı… Dursun Başkan da verdi tutulmadı. Düşünsenize sosyal medyada basketbolu çok iyi bilen taraftar, bir oyuncuyu takıma yakıştırıyor ve kampanya başlatıyor. Ama Galatasaray Yönetimi Avrupa Şampiyonu olmuş kadın basketbolcuların prim ve maaşlarını ödemediği için  “Karımın maaşını ödemeyen bir kulübe neden gideyim?" diyerek kulübümüzle "billur geçiyor"… Hepimiz ailemizden sorumluyuz. Kaçınız işyeriniz maaşınızı ödemese kaç ay kaç yıl çalışırsınız? Merak etmeyin Proletarya dışında Patron Galatasaraylı dostlarım da var… Tahsilatını yapamadı, anında işini yarım bırakır. Oteline sokmaz, ya da otelinde rehin tutar, hatta haciz gönderir…
Seversin sevmezsin, Galatasaraylı veya değil bu ülkenin yetiştirdiği en iyi coach’lardan ve profesyonellerden Oktay Mahmuti ile bir olamamak nasıl bir yönetim başarısıdır? Hem de halen parasını öderken!
Evet, mali olarak sadece Galatasaray değil tüm ülke zor yıllar geçiriyoruz. Ama kriz yönetimi diye bir şey var. Hammadde olmadan iş yapılır mı? Biz sporcu olmadan spor kulübü yönetmeye çalışmaya başladık!
Peki, ya iletişim?
Son 1 sene içinde kurumsal iletişim kaç kere değişti?
Son olarak oynanan Galatasaray – Fenerbahçe, Futbol garabetine döneyim. Futbolun güzelliği burada ne kadar iğrençlik olursa o kadar fazla konuşuluyor!
Sahadaki iğrençliğin neresinden tutsan elde kalıyor. Hiç mi kavga etmedim? Tabii ki ettim hepimiz insanız. Hepimizin delirdiği anlar olur ama bu ne kardeşim! Aciziyet!
Ya sonrası! Daha da büyük rezalet!
Uzun uzadıya anlatmayacağım ama Fatih Terim Hocamın işi takımı oynatmak, Yönetimin işi ise saha dışı… Temsil becerisi yerlere düşünce konsantrasyon dengesi darmadağın… Böylece hesap soracağın Teknik Direktöre harika koz…
Ben Fatih Terim olsam ve bana yönetimden biri (hadi yönetimden biri zor da) Başkan sorsa: Nedir bu takımın hali? Neden 60 dakika oynuyoruz? Neden bu kadar sakatlık yaşıyoruz?
Başkan ne diyorsun sen yönetim ve başkanlığını yaptın da sıra bana mı geldi! Önce sen işini yap ki ben başkanlık yapmak zorunda kalmayayım. Paranı zamanında öde, istediğim oyuncuyu kadroda tutmayı başar, TFF ve Medya Yönetimini başar sonra gel bana hesap sor!
Ha… Bu arada Fatih Hocam’ın son açıklamasını da ben yemedim tıpkı benim gibi düşünen onbinler gibi… Belki 30 milyon değiliz ama yaşadığımız sezon ortası kaçışın ve beraber verilen pozların halen kalbimizde yarası duruyor. Bu açıklama tam kabuk bağlamaya başlarken yaranın kafasını tekrar koparttı! Neden Hocam, neden, bile bile lades olup koskoca camiaya küslükler getirdin? Sizin yüzünüzden halen birbiriyle konuşmayan kardeşler hatta kardeşten ileri dostlar var ortak paydaları Galatasaray olan!
Yazılar anlamlı olabilmesi için Giriş, Gelişme, Sonuç üçlüsüne uygun olmalı.
Sonuca gelirsek…
Mustafa Cengiz yönetimi başta Basketbol ve Futbol olmak üzere birçok konuda çuvallamış durumda. Her geçen gün yeni bir organizasyon ve yönetim yanlışı (HATA değil) yapılıyor. İşin kötü tarafı yapılanların yanlış olduğunun farkında olmamaları ve onlara uzatılan her yardım elini de paranoyakça reddetmeleri...
Şu anda Türkçe Font hatalı bir görselle “Teşekkürler #KenetlenBaskaGALATASARAYyok” Kampanyası sürüyor. Tamam kenetlenelim de zaten kenetlenmiş değil miydik? Gerçekten anlamakta zorlanıyorum... İşini iyi yapmak yeterli; doğru liyakate sahip, doğru kişiler, doğru pozisyonda işini iyi ve çok çalışarak yaparsa her türlü mücadele başarıyla sonuçlanır. #başarıiçinişiniiyiyap sanki herkes için daha doğru bir tabela olur!

Sevgi ve saygılarımla,
Burçin Badem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder